mandag 6. februar 2012

Sjokoladekake!



Mens jeg sitter og venter på at bilder skal overføres til ekstern harddisk fra
den gamle laptopen (1 time og 48 minutter gjenstår...)
har jeg bakt sjokoladekake til morgendagens komitèmøte!



Sondre Haakon kvalitetssikrer baksten!

Jeg er veldig glad i denne sjokoladekaken, siden glasuren blir så lys og fin,
så jeg tenkte jeg ville dele oppskriften med dere!


Skokoladekake til stor langpanne
6 kp.mel
5 kp. sukker
5 egg
4 ss. kakao
300 gr. smeltet Smør
3 ts. bakepulver
2,5 kp. melk

Blandes sammen og stekes på 175 grader i 30-40 min


Glasur:
300 gr. melis
100 gr romtemperert smør
1,5 ts kakao
2 ts vaniljesukker
3 ss kaffe (kan sløyfes)

Blandes sammen og smøres utover kaken.

Ikke la glasuren stå for lenge, da den stivner ganske fort. 
Jeg bruker alltid vente til kaken er ute av ovnen og har fått kjølt
seg ned før jeg begynner med denne

Ferdig resultat


Bon apetit!!



2 kommentarer:

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)