onsdag 18. mai 2011

Jan, in person!




Det har vært fullt hus og stormende jubel i heimen den siste uken, så bloggingen
har havnet litt i bakleksa! Men nå skal jeg endelig få det litt
på stell! Jeg tenkte til å begynne med å introdusere dere litt for Jan,
den fantastiske bursdagsgaven jeg fikk av min mor, med tilbehør!


Janome, Quilters Companion, 6125

Det fulgte heldigvis bruksanvisning med!

Her er det et utvalg av både elastiske sømmer og pyntesømmer


 Jan står på et symaskinteppe mamma har sydd meg! På ene siden er det festet en liten "pose" som er genial for å legge småtråder og stoffbiter i, etterhvert som man syr. Den er festet med borrelås, og kan også festes på venstresida av teppet! Poenget med deppet, er at Janskal stå stødigere på bordet, og ikke avgi så mye vibrasjoner, og i tilegg beskytter den underlaget når jeg flytter den frem og tilbake på bordet!


Selvfølgelig er det applikert et vintagebilde på :)



Min mor har sansen for praktisk tilbehør, og siden jeg driver både med søm, 
strikking og hekling, er denne lille saken genial! 
Den kan man henge over armlenet på sofaen, f.eks mens man holder på. 
En lommepå hver side for å samle småtråder i, og på midten er det en "pølse" 
med fuglesand i for å feste nåler på. Fuglesanden kvesser nålene så de holder seg skarpe!











Har dere et tilbehør til håndarbeidet 
dere ikke klarer dere uten?

4 kommentarer:

  1. Fin maskin, og så lurt tilbehør!
    Her får vi også besøk noen dager, og det går ut over syingen. Og så jeg som har så mye jeg må sy før vi reiser på ferie om to uker. Har nesten ikke tid til besøk, jo!

    SvarSlett
  2. Dæken den armlen greia var genial! Trur jaggu jeg skal ordne meg en sånn når jeg får ting i orden i den nye leiligheta (da blir det syhjørne!) Mamman din er så smart altså! :)

    SvarSlett
  3. Skjønner hvem du har arvet syegenskapene fra da=) Flink mamma du har!

    SvarSlett
  4. Ja, man går fort inn i en egen modus når man har nye prosjekter, hvor man ikke føler man har tid til omverdenen :)

    Cec: ja, smart, sant? Vet ikke om hun er opphavet til ideèn, men supersmart er den i alle fall!!

    Jeg er heldig som har en sånn flink og kreativ mamma, som inspirerer meg og lærer meg nye ting :)

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)