fredag 29. oktober 2010

Koden er knekket!!

Da var endelig lue-koden knekket :)
Jeg fikk til det etterlengtede rektangelet, og fikk montert lua, som viste seg å kanskje være verdens største! Anser meg selv for å være rimelig tjukk i huet, men den var aaaalt for stor, selv for meg!
Artig som det var å strikke den, er jeg allerede igang med en ny lue på litt mindre pinner, og det ser allerede veldig bra ut, så forhåpentligvis blir det litt lueproduksjon på meg fremover :)

 TATAAAAA!! 
Maichen Hansen presents: 
REKTANGEL!



 Helt enkelt med hvit rillestrikk, og dobbel perlestrikk i rødt!



 Ferdig montert! Ikke så verst igrunn!


Toppen av lua. 




Hadde så lyst til å prøve meg på litt decoupage igjen, for det var så lenge siden sist, så jeg fant et par "offer" i kjøkkenskapet for å underholde meg selv litt en torsdagskveld!
Disse to pappeskene har jeg brukt for å ha litt dill-dall og porsjonsposer med kaffe i, 
så jeg ville gjøre et forsøk på å friske dem litt opp!



Utstyret er enkelt:
Matt Decoupagelim, bred, flat pensel, og servietter etter ønske!


Jeg skjønte at motivet ville skinne igjannom, så jeg forsøkte å lime på hvit serviett først, men som dere ser til høyre, fungerte det svært dårlig, så jeg brukte bare et lag med akrylmaling som base. På esken til venstre ser dere at det dekker godt og tørker fort!



Og slik ble resultatet! Dill-dall boksen i lyseblått, og kaffe-esken med kaffemotiv!



 Ble ganske fornøyd, og leter nå etter flere ting jeg kan tapetsere med servietter :)

3 kommentarer:

  1. Fin lue.
    Flotte og dekorative oppbevaringsboksar.

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelige kommentarer :)
    Jeg merker kreativiteten kommer snikende i takt med høsten, og gøy med slike småprosjekter man kan gjøre mens den lille sover :)

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)