søndag 12. juni 2011

Bomullslue i Lime!



Sommeren er her, men i midt- og nordnorge er vi ikke alltid like
heldige med været. Da trenger man ei litt sånn halv-varm
lue, og jeg bestemte meg for å prøve med bomull, noe jeg ikke
har heklet med før! Jeg har funnet inspirasjon på flere ulike steder 
på nett, og endte opp med dette resultatet!


Jeg er ikke fornøyd med skjøten som går oppover lua foran, og på 
neste tror jeg at jeg må flytte den på baksiden, eller på siden!
I tilegg ser jeg at jeg har øket litt på borden nede, men jeg la rett og 
slett ikke merke til det før jeg tok bildene, og da var det litt sent :)


Møsnter: Heklet staver (ca 15) 1 lm for å snu, og lm rele veien
tilbake. 1 lm for å snu, og deretter hekler jeg stavene i bakkant 
av luftmaskene. (jeg vet ikke om det heter noe spesiellt, men 
det var det som fikk frem effekten jeg ønsket!


Garn: Gjestal Bomullsport ca 1,5 nøste
Heklekrok: nr 3,5

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)