fredag 14. desember 2012

Laura-kaker



Jeg fant en kake-krukke på Spar-kjøp denne uken, 
som simpelthen bønnfalt meg og å ta den med hjem.

Da var det bare å dra rett hjem å bake, for en slik krukke kan ikke stå tom :-)


Kakene jeg bakte kaller vi "Laura-kaker", etter en dame i Saltdal 
hvor min mor bor og smaker noe i samme gaten som Havreflarn. 
 Disse inneholder både kokos og rosiner.

Oppskrift på Laura-kaker

100gr. Smør
1ts vaniljesukker
2 kopp sukker
-Røres hvitt

1 1/4 kopp  havregryn
2 egg
1 kopp rosiner
1 kopp kokosmasse
2 kopper hvetemel
2 ts bakepulver
1/2 ts Natron

Blandes sammen og rør sammen det tørre og det våte.
Rør godt sammen.
Bruk to t-skjeer og lag små topper med godt mellomrom på en bakeplate. 
De flyter endel ut, så de trenger litt plass.
Jeg fikk 4x16 kaker og syntes størrelsen ble perfekt.
Om massen er veldig tørr, flyter de ikke så mye ut, og får en fin topp.

Stekes på 200 grader i ca 10 min. Skal bli lett gyldne.

La dem avkjøle seg på brettet så de stivner før du flytter på dem.

Lykke til :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)