mandag 8. november 2010

For en herlig dag!!I

Vinteren kom i helga, og så utrolig herlig med snø når det faktisk er SNØ! :)
Gikk en lang tur med junior i vogna, og han viste at han faktisk kunne sove oppi der optil flere timer i strekk, bare det var minusgrader på utsida av vognposen! Mor brøytet seg vei gjennom alle isklumpene som var brøytet over fra hovedveien, og endte opp hos Milde Mathilde & drillpikene, hvor det vanket en liten belønning! Det er viktig å belønne seg selv, spesiellt når det er mandag og man har gått langt! Andre ville kanskje nøyd seg med en kaffe (cafeèn der er utrolig koselig og har kjempegode småretter!), men mor følte hun hadde fortjent dette nydelig smykket fra smykkedesigner bjørg!




Videre har dagen bestått av stearinlysmiddag med alle guttene i mitt liv, og temmelig hemmelig julegave-laging :) Jeg får blogge litt om det ETTER jul tror jeg, men jeg må si meg fornøyd med årets fineste gave!

På luefronten går det også meget bedre! Jeg laget en helt hvit i dobbel perlestrikk, men fikk ikke tatt bilde av den før en besøkende som forelsket seg i den fikk den med seg, så har bare bilde av denne lille barne-modellen!




Aner egentlig ikke helt hvilken alder den vil passe, men har planer om å prøve den ut på en av nabo-ungene når de springer forbi neste gang :) Må få laget en til meg selv, og har også planer om et calorimetry pannebånd og en vognpose jeg har blitt lovet oppskrift på, når jeg bare kommer meg så langt!

I kveld har vi også hatt to "første gang" her i huset! For første gang har vi måkt snø utenfor vårt eget hus! Det vil si at sambo fikk æren, og han måkte like godt rundt hos naboene også :)
Og så har vi hatt fyr i peisen!


Det er virkelig en helt egen varme fra peisen, og med en kopp rykende varm kaffe i hånda og sovende barn i alle rom, er kvelden perfekt :) Jeg elsker tiden vi går i møte med forberedelser og hemmelighetskremmerier og forhåpentligvis kreative kvelder!

2 kommentarer:

  1. Så fint smykke! Jeg vet hvordan du har det, dagene er så herlig rosa evt lyseblå for tiden <3

    SvarSlett
  2. Tusen tak, Sandra! Jeg tror aldri jeg har gledet meg så sykt mye til jul før :) Føler at tiden bare raser avsted for tiden!

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)