lørdag 26. juni 2010

Et fint resultat, og en mulig katastrofe!

Da var endelig bokhyllen ferdig i går, etter 3 strøk maling! Lurer på om jeg blir å angre på at jeg ikke har brukt kvistlakk etterhvert, men foreløpig ser det strålende ut :) Jeg er så utrolig glad for at den ikke gikk på dumpen som jeg først hadde tenkt :)



Etter dette fine resultatet, begynte jeg på tallerkenhylla, som var ubehandlet da jeg kjøpte den, og det er litt av et arbeid kan jeg bare fortelle! Det er ikke bare vanlige rundpinner som er satt sammen. Alle pinnene har mønster som er forferdelig tungvindt å male inni! Blir ikke flere sånne i alle fall! (Isåfall skal den sprayes!!) Skal legge ut bilde når den er helt ferdig, den må nok ha et strøk eller to til tror jeg!

Jeg fikk jo blod på tann da jeg så hvor fin bokhylla blei, og snuste rundt i huset etter flere ting jeg kunne male! Hehe, Sambo hadde besøk av et par kompiser for å se kamp, og etter å ha servert dem øl og pizza, fikk jeg dem til å bære et gammelt lintøyskap fra loftet og to etasjer ned :) Sambo bare rister på hodet av meg, for det sto i utgangspunktet nede, før jeg fikk mamma og tante til å bære det opp, og nå skulle det jaggu ned igjen :D
 (Joda, en stund siden det har sett støvkosten..)

 Men jeg lurer på om dette er et mulig katastrofeprosjekt..
Jeg beiset det for sikkert 5 år siden, og fargen har aldri sittet bra på. Dvs at når man bærer skapet eller tørker av det, så blir man rd på hendene.. Etter å ha dratt penselen over skapet ca 3 ganger, ser jeg rødfargen komme igjennom! Penselen er kraftig rosa, og malekaret har rosa flekker i det hvite.. Siden malingen allerede var "ødelagt" med rosa, kjørte jeg på videre over hele skapet, og deretter smurte jeg på litt ekstra i håp om at malingen på en måte "forsegler" treverket, slik at det jeg kanskje ikke har ødelagt hele greiak, men bare trenger et ekstra strøk eller to.. håpe håpe..
Hadde en liten plan om at dette skulle få lyseblå porslensknotter, og skulle stå på lillebror sitt rom!
Krysser fingrene for at det blir bedre enn dette i alle fall!!

2 kommentarer:

  1. Hvordan går det med det rosa skapet? Fått malt mer og blitt finere??

    SvarSlett
  2. Det er på bedringens vei!! Etter 6 strøk med hvitmaling, 4 strøk med sperregrunn, har jeg fått på første strøk med eggehvit, så det er ikke lenge igjen før dere får se reultatet :):)

    SvarSlett

Visste du at du ikke trenger egen blogg for å kommentere i andres blogger?
Der du må velge "kommentèr som" under kommentarfeltet, kan du velge navn/nettadresse, eller anonym! Da skriver du bare inn navnet ditt!
Takker for alle hilsener :)